דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחנו את עצמכם - האם אתם קרובים לקרקע או רחוקים מהקרקע? 

מאת    [ 20/08/2011 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 2511 פעמים ]

בחנו את עצמכם - האם אתם קרובים לקרקע או רחוקים מהקרקע?  

 

 

קרוב לקרקע

 

קרוב לקרקע פירושו תמיד להיות עם רגליים על הקרקע, לשמור על קשר עם המציאות האמיתית והריאלית ולעשות פעולות מעשיות ולא פעולות המבוססות על שיקולים הזויים ועל חזיונות.

 

קרוב לקרקע פירושו להיות זהיר, להיות חרוץ, לבדוק דברים, לא לפעול בחיפזון, לא ללכת אל הרוחני מדי, לא לשקוע בדימיונות, לא להתרחק יתר על המידה מהעולם הריאלי והאמיתי ולא לחשוב שהצרכים היומיומיים פחות חשובים מהחזון או האידאולוגיה או שהם נחותים ומיותרים. 

 

 

 

רחוק מהקרקע

 

רחוק מהקרקע פירושו להתעלם מהעולם החומרי, מהצרכים היומיומיים, להזניח את היום יום, לחשוב שניתן לחיות מאוויר, להתנכר או לזלזל בצרכים המעשיים של החייים ולהעדיף את האידיאל בלבד.

 

להתרחק מהקרקע פירושו לשכוח מהיכן באת, מהם השורשים האמיתיים שלך, מהו מקור העוצמה בחיים, להתפנק יתר על המידה, להתמכר לדברים מיותרים לגמרי, לחשוב שדברים יתנהלו מעצמם מבלי שצריך לדאוג ולטפח אותם.    

 

 

 

הסכנה

 

יש אנשים שבנו חיים שלמים. בשלב כלשהו, אחרי שהם השיגו והגשימו את חלומם - הם בטוחים שזהו, החלום עומד ולא צריך לעשות דבר כדי לתחזק אותו. הם נוטים לחפש מקומות גבוהים יותר, רוחניים יותר, נשגבים יותר.

 

תוך כדי התהליך הזה הם נוטשים את העמדה, מזניחים את כל מה שהם בנו, מדכאים את העירנות שלהם, נשאבים לעולמות אחרים, ובזמן הזה, הגינה שהם טיפחו כל השנים מתחילה לקמול, להתייבש ולמות - הכל בגלל שהם האמינו שמעשה ידיהם ימשיך לעמוד גם בלי טיפול, טיפוח, הזנה ואהבה יומיומית.

 

 

 

הפיתרון

 

אם בניתם עסק משגשג, אם הקמתם משפחה לתפארת, אם יצרתם מקצוע מעניין, אם הגשמתם את חלומכם הזוגי - אל תחשבו שהם יטפחו את עצמם לבד. אם לא תשקיעו בהם כל חייכם - הם יקמלו וימותו. אם רק תפסיקו לטפח אותם שבוע, שבועיים או חודש - הם מייד יתחילו להתרסק. זה מפתה להאמין ולחלום שדברים מטפחים את עצמם. אבל בעולם המעשי, אם אינכם שם כל הזמן - כל מה שבניתם בעמל רב יתחיל ליפול מיד ברגע שתתחילו להזניח אותו.

 

קרוב לקרקע - יש מאמץ, עבודה, השקעה וטיפוח אינסופי ומתמיד. רחוק מהקרקע - הכל מתנהל מעצמו, בחלומות, בפנטזיות, בהזיות. מי שנשאר קרוב לקרקע - משמר את ההישגים שלו. מי שמתרחק מהקרקע - הורס את כל הישגיו ועלול לאבד את כל מה שטרח כל חייו.

 

 

וטיפ לסיום: אל תתפתו לעולמות נשגבים. הקפידו להיות קרובים לקרקע ולהמשיך להיות מחוברים לעולם הגשמי, לעולם הצרכים, לעולם המעשים. אם טיפחתם גינה כל חייכם, אבל הפסקתם להשקות אותה שבוע אחד - כל הפרחים והצמחים יתחילו למות. זה לא משנה כמה השקעתם בגינה, הגינה דורשת הזנה וטיפול יומיומי עד יום מותכם - ממש בדיוק כמו שהחיים עצמם, הזוגיות, המשפחה, הילדים, העסקים ושאר הדברים שחשובים ויקרים לליבכם מחייבים את הטיפול הצמוד שלכם עד יום מותכם.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב